Hallo vrijwilligers van de Joustermerkeloop,
Zo voor de vakantieperiode, of voor sommigen wellicht nagenietend van de vakantie, brengen wij jullie even op de hoogte van de stand van zaken tot op heden en willen we de hulp inventariseren voor de komende loop.
Organisatie
Eerst even hoe de organisatie er nu uit ziet. Na vele jaren van grote inzet hebben wij in oktober vorig op gepaste wijze afscheid genomen van Lies de Vries en Jelle de Jong. Hiervoor hebben we vervangers kunnen vinden. Brenda van Olphen neemt de taak over van Lies de Vries. Peter-Jan de Jong is de opvolger van Jelle de Jong. Hiermee bestaat de organisatie nu uit: Brenda van Olphen, Grietje Dijkstra, Ina Veenstra, Peter-Jan de Jong en Uilke van Gelderen.
Attentiepunten
Inmiddels zijn wij 4 keer bij elkaar geweest en zijn de nodige inspanningen verricht. We hebben rekening gehouden met de aangedragen attentiepunten van vorig jaar. Zo wordt er rekening gehouden met:
- Per loopafstand kenbaar te maken welke startnummers van toepassing zijn (wanneer deelnemers besluiten om een andere afstand te gaan lopen dan opgegeven, dan gaat dit vanzelfsprekend niet meer op, vandaar dat werken met gekleurde startnummers bij wijziging ook geen zin heeft!). Voorbeeld: voor de 7 km-loop gelden startnummers 1 t/m 200.
- De groene stroken voor de bedrijven met afzetlint markeren; alleen op de weg parkeren.
- Aangeven op de routekaarten op welk kilometerpunt de verzorgingsposten staan.
- Het noodtelefoonnummer aan de buitenzijde van de proviandzak plakken i.p.v. een briefje in de proviandzak
- Bij de jeugdlopen een gele finishstreep.
- De EHBO op de fiets is de slotfietser per afstand.
Genomen besluiten
Voor dit jaar zijn er verder de volgende besluiten genomen:
- De parcoursen blijven zoals ze waren (vorig jaar de 10 EM noodgedwongen omgezet, nu weer de “oude” route o.a. via de oude vuilstort Ouwsterhaule).
- De starttijd van de 10 EM gaat naar 11.15 uur om op het parcours meer ruimte te krijgen.
- Inschrijfgeld weer teruggebracht naar € 10,-.
- De jeugdlopen zijn wederom gratis.
- En bij de jeugdlopen is het de bedoeling weer een gezamenlijke warming-up met muziek.
Zin in!
Uiteraard zijn er al vele andere zaken in gang gezet maar dat zou te veel zijn om dit allemaal op te noemen. We gaan achter de schermen rustig door ons draaiboek af te werken; we hebben er weer zin in.
Even ter info, deze mail ontvangen alle vrijwilligers die afgelopen jaar geholpen hebben én de vrijwilligers die vorig jaar hebben afgezegd, maar wel weer beschikbaar zijn voor de volgende loop.
Beschikbaarheid
Tot slot volgt nu nog jullie beschikbaarheid op zondag 28 september 2025: wat kunnen wij zonder jullie inzet! Zoals gebruikelijk volgen hieronder weer een aantal vragen. Graag aangeven wat voor jou van toepassing is en dan gewoon deze mail beantwoorden/reply zodat ze weer bij ondergetekende retour komen.
Vragen:
- Wil je weer helpen met de Joustermerkeloop op zondag 28 september 2025?
- Zo ja, wat zou je willen doen?
3. Zou je een (digitale) instructie willen volgen voor verkeersregelaar?
4. Jeugdlopen: zou je ook hier mee willen helpen? Dit duurt van circa 13.00 uur tot uiterlijk 14.30 uur
Dit was onze eerste mail dit jaar. Hopelijk hebben we jullie hiermee op dit moment voldoende geïnformeerd. Wij zijn benieuwd naar de reacties op bovenstaande vragen. Het verzoek is om op zo korte termijn een reactie te geven zodat wij voor de vakantieperiode al een eerste indruk hebben waar we staan. Alvast hartelijk dank!
Tot 28 september!
En voor de potentiële nieuwe vrijwilligers:
Geblesseerd? Of vind je het leuk om de handen uit te mouwen te steken bij een bloeiend hardloopevenement?
Geef je op als vrijwilliger bij de Joustermerkeloop!
Stuur even een mailtje met hierin je naam, contactgegevens en wat jou leuk lijkt om te doen als vrijwilliger bij de Joustermerkeloop!
Naast enorme waardering voor je inzet, ontvang je een tas vol etenswaren, drinken en andere toebehoren.